Εργαστήριο Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Παιδαγωγικής
Το Εργαστήριο Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Παιδαγωγικής εξυπηρετεί εκπαιδευτικές και ερευνητικές ανάγκες των φοιτητών/τριών του Παιδαγωγικού τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης καθώς και των εν ενεργεία εκπαιδευτικών της χώρας. Οι περιοχές μελέτης και έρευνας του εργαστηρίου εστιάζονται στη: Α) μελέτη της σύγχρονης σχολικής πραγματικότητας & προαγωγή της επιστημονικής έρευνας, στο πλαίσιο της τυπικής και της μη τυπικής εκπαίδευσης, Β) συνύφανση της θεωρίας & της πράξης με την ανάπτυξη μεθόδων και τεχνικών διδακτικής μεθοδολογίας, Γ) σύνδεση του Πανεπιστημίου και της σχολικής κοινότητας μέσω της Πρακτικής Άσκησης των φοιτητών/τριών, Δ) εφαρμογή καινοτόμων δράσεων & δραστηριοτήτων, συνεργασία με τα σχολεία & τους εκπαιδευτικούς, τη στήριξη των εκπαιδευτικών των σχολικών τάξεων αλλά και των φοιτητών/τριών μέσα από επικοινωνιακές και αλληλεπιδραστικές διεργασίες.
Θεσμοθετημένο εργαστήριο. ΦΕΚ: 177 02/08/2000
Ερευνητικές Δραστηριότητες
Μελέτη των διαδικασιών μάθησης και δημιουργία αναπτυξιακών περιβαλλόντων μάθησης για τη διδασκαλία διαφόρων γνωστικών αντικειμένων, με ιδιαίτερη έμφαση στις ομαδοσυνεργατικές διαδικασίες.
Μελέτες σχετικές με την αρχική εκπαίδευση και σύνδεση της θεωρητικής γνώσης με την πρακτική άσκηση των φοιτητών και φοιτητριών.
Μελέτες σχετικές με την επιμόρφωση και επαγγελματική αναβάθμιση των εν ενεργεία εκπαιδευτικών.
Εργαστηριακή Υποδομή
Ένας Η/Υ.
Ένας εκτυπωτής.
Ένα ΦΑΞ.
Ένα φωτοτυπικό.
Πλούσια βιβλιοθήκη με θεωρητικά παιδαγωγικά βιβλία, βιβλία διδακτικής, εκπαιδευτικά εγχειρίδια και πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό και παιδαγωγικά παιχνίδια, κλπ, που λειτουργεί δανειστικά προς τους φοιτητές.
Υπηρεσίες προς Επιχειρήσεις
Παροχή παιδαγωγικών και διδακτικών συμβουλών σε θέματα εφαρμοσμένης εκπαιδευτικής.
Επιμόρφωση εκπαιδευτικών σε θέματα εφαρμοσμένης εκπαιδευτικής.
Ερευνητικά αποτελέσματα/ προϊόντα
Τελικές εκθέσεις.
Βιβλία.
Μελέτες.
Ερευνητικά Έργα
Συγκριτική μελέτη εφαρμογών πρακτικής άσκησης σε παιδαγωγικά τμήματα.
Επιδράσεις που ασκούν τα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας (ΜΜΕ) στην πληροφόρηση–διαμόρφωση των επαγγελματικών αντιλήψεων, στάσεων και επιλογών των νέων, όσον αφορά στην ένταξή τους στο χώρο εργασίας. ΥΠΕΠΘ–Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
Οι διαδικασίες μετάβασης του εκπαιδευτικού Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης από το Παραδοσιακό μοντέλο διδασκαλίας και μάθησης στο Συνεργατικό» στο πλαίσιο του ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ ΙΙ.
«Επιστημονική Στήριξη και επιμόρφωση εκπαιδευτικού προσωπικού» των Πρότυπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης ΕΠΕ.
«Αναμνήσεις Υποψήφιων Εκπαιδευτικών για τη Διδασκαλία και την Εκπαίδευση».
«Μελέτη των παιδαγωγικών και διδακτικών προσεγγίσεων που υιοθετούν οι εκπαιδευτικοί προσχολικής εκπαίδευσης στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστηµών», στο πλαίσιο της Πράξης «ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ ΙΙ.
"Σύνδεση Σχολείου Οικογενείας" Δράση 7, του Έργου «Εκπαίδευση Αλλοδαπών και Παλιννοστούντων Μαθητών» http://www.diapolis.auth.gr/.